Üdv mindenkinek!
Ezzel a bejegyzéssel elindítom a havi beszámolósdit!Havonta fogok új bejegyzéseket írni,és azok vegyes témát fognak tartalmazni!
Kezdjük is a legfrissebb eseménnyel!Túl vagyok a KRESZ vizsgán!Szerencsére mint ahogy azt vártam,hibátlan,azaz 100%-os tesztet töltöttem ki.Igaz,hogy az volt az alapelv,hogy kihasználom azt az 55 percet,de egyszerűen nem tudtam kihasználni,öt perc alatt végeztem!:)Jövőhéttől pedig már jön a vezetés,amitől persze kicsit tartok,de majdcsak belerázódok abba is!
Egy hét múlva jön a 14. évfolyam is,itt már keményen kell tanulni egyrészt azért,mert utolsó év,és vizsgával zárul,másrészt pedig gyúrok az OSZTV-re,mert szeretném megnyerni!!!Ez mellett heti kétszer lesz vezetés is,úgyhogy lesz dolog bőven,unatkozni biztos nem lesz időm!Persze még építegni is fogok,természtesen vasútmodelleket!
Nagy álményben volt részem tegnapelőtt is,mert a kedvenc mozdony típusom ,az MD,vagy "Piroska" egyetlen üzemképes példénya ellátogatott ide,szóval tíz év után újra lehetett a városban hallani ezt a csodás durúzsolást!Meglepett,mert egyébként ezt a gépet a Máv-Nosztalgia üzemelteti,és erre elég ritkán akad dolguk az ő gépeinek,no de én örülök neki,hogy most ez így alakult!
A modellezésről: Jelenleg éppen épül nekem egy M44-es mozdony,amit már régóta elterveztem,ugyanis ez is egy meghatározó mozdonytípus a számomra,a következőbeszámolóban majd bemutatom,feltéve,ha addig elkészül! :)
Megosztás a facebookonJó reggelt!
Már túl vagyok öt KRESZ teszten,kár,hogy csak kettő sikerült 100%-osra,a többi 99,meg 97,az már elég kevés!No de nem ez a lényeg most,hanem végre sikerült több,mint 200 videót feltöltenem a Youtube-ra!2010. óta foglalkozom ezzel,azóta videózgatok és fotózgatok is.Természetesen a legtöbb fotóm és videóm vasúti témájú,de azért előfordulnak más témák is,mint például természeti fotók,vagy egy-egy kiránduláson készült fotókból és videókból összeállított diavetítés!Először az Indavideóra kezdtem feltölteni a "kreálmányaimat" még kezdetleges kivitelben,de később áttértem a Youtube-ra,ahová azóta is megállás nélkül rakom fel őket.Persze a gépen meg a telefonon még van jópár,amit fel kellene töltenem,de sokszor nincsen kedvem hozzá,mert tényleg rengeteg van.A másik gondom meg az,hogy sajnos a gépen most nincsen videószerkesztő,így csak a Youtube szerkesztő nevű alkalmazásra hagyatkozhatok,ami kicsit kezdetleges,méghozzá olyannyira,hogy nem olyan zenét teszel be a videó alá,amilyet szeretnél,nincsenek benne olyan pontos igazítási lehetőségek,egyszóval nem annyira nekem való,de azért megteszi!Éppen ezért mostanság nem is nagyon készítek zenés,összevágott videókat,hanem inkább szimpla felvételek kerülnek feltöltésre.Sokan mondják,hogy "Mi értelme feltölteni egy olyan videót,amin megy egy vonat?!"Erre csak azt tudom mondani,illetve írni,hogy más meg minek tesz fel olyan videót,amin jéggel önti le magát?Nagyon egyszerű a válasz arra,hogy miért teszek fel ilyen videókat!Egyrészt saját élmények,és szeretném őket megosztani a hasonló érdeklődési körű emberekkel,illetve nekem is jó,ha ott van fenn,mert nem kallódik el,továbbá sok felvételem már most is értéknek számít a vasútbarátok körében,ugyanis egy idő után a régebbi felvételek igazi archívumokká válnak,mivel azokon a helyeken megszűnik a vasúti közlekedés,vagy éppen selejtezik azt a járművet stb.
A szerkesztési stílusom eltérő,szerintem nem lehet meghatározni,mert minden videómnak más-más az üzenete,ezáltal teljesen más hangulatot idéz más zenével,másabb szerkesztettséggel.
Sajnos a videóim számával ellentétben a nézettségemre már ennyire nem lehetek büszke.Van olyan videóm,amit 4000 ember nézett meg,vagy 9000,de ennél magasabb nézettsége egyiknek sincsen,sőt,ez a kettő a legnagyobb nézettségű!Persze emiatt nem hagyok fel vele,nem arra szoktam hajtani,hogy minél többen nézzék,hanem inkább arra,hogy azoknak,akik megnézik,egy jó élményt adjon át,és visszatérő nézők legyenek.A bloggal is ez lenne a cél,hogy azok az emberek,akiknek esetlegesen megtetszik,ők nézegessék,és így már van kiknek írni,akár egy,akár százhúsz ember legyen! :)
Persze a témából adódóan várható,hogy kevesebb lesz a nézettség,itt a blogon is.Nem sok embert érdekel annyira a vasút.Vagyis nem is inkább ez az oka az egésznek,hanem az,hogy manapság sajnos már a blogokat és a weboldalakat,különböző fórumokat elég kevesen látogatják,mert sokan már csak a közösségi oldalakon tevékenykednek,ami szerintem nem jó dolog.Én is úgy örülök,amikor beírok a keresőbe valamit,és egy blogra bukkanok,ahol vissza lehet nézegetni különböző bejegyzéseket.Egy közösségi oldalon az ember nem úgy osztja meg a dolgait,mint itt.Ott egy-két fotóval,pár mondattal,itt meg kész élménybeszámolókat tarthat az ember,melyik a jobb? :)
Egyébként az utóbbi három bejegyzést (beleértve ezt is) azért készítettem,mert kell egy kis löket,hogy elinduljon a blog.A későbbiekben persze lesz több téma is,és majd a rendszerességet is igyekszem tartani,dehát nekem is hol ilyen,hol olyan elfoglaltságom van.Mindenképp szeretnék majd egy bejegyzést a saját építésű modellekről is,illetve majd egy mátrai kirándulásról is lesz szó,ami még májusban volt,illetve egy-két tudományos dolog is jó volna,meg pár hétköznapi téma esetleg.
Na jöjjön néhány beágyazott videóm a Youtube-ról,illetve egy link a csatornámról( Ja,ne nézze senki,hogy 160 videót ír ki a youtube,mert a maradék 42 videó nem listázott állapotban van még):
Tehát a csatorna: https://www.youtube.com/user/m6304
És pár videó:
Egyik első videóim közül:
Néhány sikeresebb videó:
Személy szerint az én kedvenc sajátjaim közül :) :
Megosztás a facebookon
A vasútmodellezéssel 2008. óta foglalkozom.Azelőtt még kisebb koromban játékvonatokat gyűjtöttem,ebből alakult ki később a mai forma.Sajnos a modellezés nem egy olcsó hobbi,így nekem sok ideig tart egy-egy modell megszerzése.Jól emlékszem,hogy az első modellem egy Taurus volt ( Máv 1047 sorozat),majd szépen sorjában jött az össes többi.Volt,amikor egyszerre három Nohabom is volt.Nem sok idő kellett ahhoz,hogy belemerüljek ebbe a világba,hamarosan egyedi vasútmodelleket gyűjtögettem.Sajnos a hazai vonatkozású járművek modelljei elég kis kínálatban kaphatók,mindössze az olyan mozdonyok és kocsik elérhetők,melyek más társaságoknál is üzemelnek.Nekem a kedvenceim viszont a hazai dízelgépek,melyekből nem igazán van választék.Ekkor jött képbe az egyedi építés.
Különleges,egyedi modelljeim listájában szerepelnek rézmodellek,illetve műanyagból készült gépek is.A közös az bennük,hogy mind kézzel készült,egyedi munka,ezért nagyra becsüllöm őket,no meg hát a kedvenc gépeim 1:87 méretarányú másai.
Az egyediek mellett számos gyári modellt is gyűjtök,elsősorban hazai témában.A nagy terv egy terepasztal lenne sok-sok hazai vontató-és vontatott járművel.Jelenleg 12 darab vontató járművem és 12 vontatott járművem van.Ezek közül 6 villamos vontató jármű,7 pedig dízel vontató jármű.Összesen 3 darab teherkocsim és 9 darab személykocsim van.
Nézzük listám néhány becsben tartott darabját: M47 2073,M28 1011 és M40 235,végül a jelenlegi dízelflottám!
A modelljeim listája típusok szerint:
A vontató járművek
MDa sorozatú poggyászteres motorkocsi | V42 sorozatú villamos mozdony (saját építés) |
M28 sorozatú dízelmozdony | V43 sorozatú villamos mozdony |
M40 sorozatú dízelmozdony | 1047 sorozatú villamos mozdony |
M41 sorozatú dízelmozdony | 1047 (2.) sorozatú villamos mozdony |
M46 sorozatú dízelmozdony | 481 sorozatú villamos mozdony |
M47 sorozatú dízelmozdony | 5341 sorozatú villamos motorvonat |
A kocsikkal kissé lemaradásban vagyok,régebben azokat egyáltalán nem gyűjtöttem,viszont most meg még kellene pár darab,hogy ne csak pár rövidke szerelvényt tudjak kiállítani.A 006-os Taurushoz már van három CAF gyártmányú EC kocsi,így ez már egy EuroCity szerelvényt alkot,azonban a 002-es Taurusnak még egyáltalán nincsen szerelvénye.A 1208-as szili két bautzeni kocsit kapott,így egy vidéki szilis személyvonatként fog majd közlekedni.Az Eurocomos Traxxom jelenleg három teherkocsival rendelkezik,ami meglehetősen kevés.Tavasszal még négy kocsim volt,csak egy váltófelvágás miatt a csonkába belerohanva leesett a földre,így sajnos selejteztem.A három kocsi mellé egyébként a jövőhéten szeretnék még további hármat beszerezni.Ezek között lenne egy pőrekocsi konténerrel,egy Máv Es sorozatú kéttengelyes nyitott,és egy DB kéttengelyes nyitott teherkocsim.Igaz,hogy még ez a hatkocsis vonat sem számít hosszúnak,de már csak jobban mutat egy elég hosszú mozdony mögött!
Visszatérve a személykocsikhoz,van még másik két régi festésű,Aa sorozatú bautzenim is,ők Nohabra várnak,ami még talán jó,ha évek múlva lesz.Persze ehhez a szerelvényhez sem ártanak még 1-2 kocsi.Van még két régi Piko Oldtimer kocsim is,jelenleg kerékpárok nélkül.Ezekből négy volt,csak én naiv szétberheltem kettőt.A két kocsi az M46-os mozdony mögé lesz besorozva,így egy mellékvonali személyvonatot fog alkotni.Mint látható,kocsihiányan szenvedek,de a terveim közt szerepel még három Halbi beszerzése is majd a ketteske mögé,illetve további teherkocsik.Hogy vontató járművekből még miket tervezek?
Sok módosítás volt már,hogy milyen gépeket szeretnék még majd,először úgy volt,hgoy az összes hazai mozdony-és motorkocsi típust,dehát ezt lássuk be,lehetetlen megvalósítani!Én is próbálok építgetni,néha több,néha kevesebb sikerrel.Most egy sikeres V42-es mozdonyon vagyok túl.No de nézzük,jelen állás szerint mik vannak tervben:
Éppen építés alatt van két rézmodellem is,az egyik egy M43-as dízelmozdony,a másik pedig egy MDmot sorozatú poggyászteres motorkocsi.Ezek elvileg decemberben majd elkészülnek.Szeretnék még szeptemberben egy M31-es sorozatú dízelmozdonyt is,illetve egy Máv Cargos Taurust.(1116 sorozat)
Az idei tervek ezek,jövőre még lenne egy réz V42-es sorozatú villamos mozdony.Igen,van már egy,de amit én építettem,az villamos fűtőgépként lesz az állomásom egyik csonkájában.Jövőre lenne még tervben egy M61-es sorozatú dízelmozdony és egy Gysev Jendbacher motorkocsi.(ezt ma agyaltam ki)Ezek mellé még egy M63-as dízelmozdony is tetvben van.
A további években még szeretnék két MD-t,egy Bbmotot,egy Abmotot,illetve egy Ba,és egy Aa motorkocsit,továbbá egy UDj és egy Dgku-m sorozatú pályafenntartó gépeket.
Nagyvonalakban ennyi vontató járművet szeretnék véglegesen,ám lehetséges,hogy még 1-2 kezdőkészletes olcsó kis gőzöst is beszerzek,azokat lehet nyüstölni!
Jöjjön még néhány kép:
Nagyvonalakban ennyi lenne ez a bejegyzés,de ha valakit jobban érdekel a modellezésem teljes története,a régi weboldalamon még megtalálható: www.mda.mlap.hu
Megosztás a facebookonNem sok idő telt el az első bejegyzésem óta,csupán pár óra,de nem bírtam ki,hogy ne folytassam,hiszen annyi mindent kell még írnom,amit a weboldalamon nem tudtam megtenni! :)
Ez a bejegyzés a kétnapos "nyaralásról" szól,amit barátnőmmel a Balatonon töltöttünk el!
Bevallom,azelőtt sohasem jártam a Balatonon,sőt,Dunántúlon is csak egyszer voltam,leszámítva Budát.Szerettem volna már látni a "Magyar Tengert",no meg valahova jó lett volna kiruccanni.Úgy döntöttünk,hogy a Balaton lesz a célpont,ami abból a szempontból is nagyon jó,hogy ott még közlekednek a "csörgők".A "csörgők",azaz az M41-es,vagy 418-as sorozatú dízelmozdonyok nagy kedvenceim,így nosztalgiázhattam is egy kicsit,mert mifelénk sajnos már nem közlekednek!
A kétnapos út nekem igazából négynapos volt,mert barátnőmnél aludtam előtte,és utána is.Hajnali 5-kor indultunk el,6:50-re értünk a Keleti Pályaudvarra,ahonnan rögtön a Délibe metróztunk.Nem örültem,mert már Rákostól szakadt az eső,ami nem bíztatott jóval.A vontatot öt perccel indulás előtt el is értük,meglepően üres volt.Az eső persze még mindig szakadt,és elég hideg is volt.Én már letargiába estem,hogy nem lesz jó idő! :D
Szerencsénkre Érd fele már sütött a nap,így mire Balatonakarattyára érkeztünk,már egész kellemes idő fogadott minket,sőt,még ismerősökkel is találkoztunk!
Megkerestük a szállást,majd vátunk,mert a gondnok még nem volt ott.Két félmeztelen fazon odajött hozzánk,és bemutatkoztak,de kiderült,hogy ők is csak vendégek,akik az előző éjjel legénybúcsút tartottak.A hölgy öt perc múlva megérkezett,és elfoglalhattuk a szobánkat.Bevallom,nekem tetszett a kis szoba,mert alapvetően szeretem a retrós dolgokat,és ez határozottan az volt.A szobában két ágy volt összetolva,két szekrénnyel,egy székkel,illetve egy kisasztallal,valamint volt egy kinyitható fotelágy is.Nekünk ennyi bőven elég,hiszen mi csupán csak alvásra szoktuk használni a szállást,ilyenkor szeretünk körülnézni azokon a helyeken,ahová jöttünk.Igazándiból nem is a fürdés miatt jöttünk,mert nem olyan beállítottságúak vagyunk.Mi csak szerettünk volna körülnézni,ám ehhez képest teljesen máshogy alakult a dolog! :)
Először persze ettünk,kipróbáltuk a "helyi specialitásokat",azaz vettünk egy balatoni gyrost,ami különben nagyon ízletes volt!Utána szépen elindultunk,mert ki volt írva,hogy egy kilométerre onnan van egy szabadstrand.Már érkezésünk előtt megbeszéltük,hogy megnézzük azt a strandot,mert végül is ott normálisan megnézhetjük magát a Balatont is,meg a lábamat azért csak beledugom! :D (Sosem voltam nagy strandoló)
Ám körülbelül 40 percig sétáltunk,mire odaértünk.Engem lenyűgözött a látvány,nagyon szép a Balaton!Főleg az tetszett benne,hogy messzebbről szinte egybeolvadt az éggel,és úgy festett,mintha ott lenne a "Világ vége".Amikor már ott voltunk,úgy gondoltam,"Na,egye fene,belemegyek,nézzük!"Onnantól kezdve viszont alig akartam kijönni a vízből,annyira megkedveltem!Furcsa dolog,mert én azelőtt sohasem mertem belemenni még a nagyobb medencékbe sem,és éppen a lehető legnagyobb vízben szerettem meg a strandolást!A strandon töltött idő után úgy döntöttünk,hogy átmegyünk Balatonkenesére is,szétnézünk és ott is kipróbájuk a szabadstrandot.Igen ám,csak hogy most nem azon az útvonalon mentünk vissza,amelyiken jöttünk!Volt egy kis lépcső,ami felfelé vezetett egy erdőn keresztül,és azt gondoltam,hogy onnan közelebb lesz majd a vasútállomás,csakhogy a falu másik felén kötöttünk ki! :D
Nem bántuk,mert körülnéztünk kicsit,és beszereztünk egy halacskás strandlabdát is,ami a kezemben elég viccesen mutat! :D
Hosszú séta után visszaértünk a szállásra,majd az állomásra is végre kiértünk.Innen a "Katica" sebessel mentünk tovább,melyet két Desiro továbbított.Kenesén leszálltunk,és térképen megnéztük azt a bizonyos szabad strandot,ami kilométerekre volt tőlünk.Barátnőm(továbbiakban Ami ) úgy döntött,hogy nézzük meg a közeli "Vak Bottyán" strandot,mennyibe kerül a belépő.Nem haboztunk sokat,mikor megtudtuk,milyen olcsó,be is mentünk!Ez a strand szerintem nagyon jó hely,sok finom étel viszonylag jó áron,igazi vidám hangulat,gyönyörű kilátás,és persze a kerítés mellett a vasút!Sok videót készítettem a kerítésen át az elhaladó vonatokról...nem is én lennék! :D
Nagyon tetszett a strand,jól éreztük magunkat,és itt is jól bekajáltunk!Sajnos kezdett elborulni,így kimentünk a vízből,és visszamentünk Akarattyára.Itt már csak a szálláson töltöttük el a maradék kis időt,de én később még az állomásra kinéztem.
Éjjel megérkezett az,amit a legkevésbé sem szerettünk volna:óriási zivatar!Körülbelül másfél óráig tombolt a vihar,valószínűleg a környéken le is csapott egy-két villám,mert olyan dörgéseket hallottunk.Reggel sajnos "borzalmas" látvány fogadott minket,ugyanis körülbelül 15 fokra csökkent a hőmérséklet,és csupa sár volt minden.Úgy döntöttünk,hogy elmarad az aznapra tervezett programunk,mert ilyen időben nemhogy a vízbe nem tudnuk belemenni,de még túrázni sem nagyon tudnuk a sár miatt!Még lementünk reggelizni a strandhoz,ahol senki sem volt.Az összes utca üres volt,1-2 autó parkolt csak az út szélén.Megettük a hambikat és visszamentünk a szállásra,hogy összepakoljunk.Kicsit rossz volt otthagyni a Balatont ilyen kevés ott töltött idő után,de sajnos a rossz idő miatt mást nem nagyon tehettünk,úgy döntöttünk,hogy elmegyünk Pestre és vásárolunk Amival.A jegyet tavalyi kolis szobatársamtól vettük,ugyanis ő itt dolgozik pénztárosként már! :D
Bedübörgött a vonatunk élén a 2301-es "Hörgővel" és pár Gyseves kocsival.Ezek a néhai osztrák kocsik nagyon megtetszettek,még sohasem utaztam azelőtt a Gysevvel.Az ablakok majdnem teljesen leghúzhatók,Wifi is található a vonaton.Sajnos Pestre érve is azt tapasztaltuk,hogy rossz az idő.Elsétáltunk a Mammutba,körülnéztünk,és indultunk volna tovább,ha.... ha nem a szakadó eső fogadott volna minket,amikor kiléptünk az ajtón.Sajnos jól meg is áztunk,hiába csillapodott néha el az eső,mindig,amikor megkiséreltük az elindulást,szakadni kezdett.Nem is vártunk tovább,elindultunk hazafelé.Természetesen amikor elindult a vonatunk,már sütött a Nap,de ez mindig így szokott lenni! :D
Hiába volt kevés idő,és hiába esett másnap,mindezek ellenére felejthetetlen élmény volt,és nagyon élveztük,így biztos,hogy még meglátogatjuk a "Magyar Tengert!" :)
Kilátás a Balatonra
Megosztás a facebookon
Kedves Olvasó(k)!
Köszöntelek az új blogomon,amit a mai napon alapítottam!Korábban egy weboldalt üzemeltettem,azonban műszaki okok miatt az ott beágyazott több száz fotóm sajnos elveszett,így kénytelen voltam új megoldást találni a problémára!Úgy gondoltam,teljesen új lappal kezdem,és létrehozom ezt a blogot!
Először is szeretnék nektek bemutatkozni!
A nevem Dézsi Viktor,1995-ben születtem.Már óvodás korom óta életem egyik legfontosabb eleme a vasút.E szenvedély mellett verseket és regényeket is írok,valamint alapszinten csillagászattal is foglalkozom.2008. óta vasútmodellek gyűjtésével is foglalatoskodom,2010. óta pedig magam is építek modelleket.Hogy honnan jött mindez?Nos,rengetegen kérdezték már,így leírom!
Tehát,mint ahogy azt korábbsan írtam,az egész még óvodás koromban kezdődött,amikor édesapámmal rengeteget túráztunk a város melletti erdőben.Az erdő mellett halad el a vasút,így már könnyen érthető,hogy miért kapcsolható össze a két dolog egymással! :) Amikor erre sétáltunk,rendszeresen láttam az elhaladó,"kormos tetejű kis piros vonatokat",illetve azokat a "nagy piros mozdonyokat" is.Már akkor megkedveltem a vasutat,ám a ráadás az volt,amikor pár évvel később nagypapámmal rengetegszer utaztunk vonattal.Olyan jó élmények voltak,hogy sohasem fogom elfelejteni azokat a napokat!Talán itt szerethettem bele igazán a vasútba!Ezt követően még általános iskolás kisgyerek voltam,de már magam is kimentem az állomásra,illetve a város melletti ártézi kúthoz,hogy nézhessem a vonatokat.
Mikor már nagyobb lettem,rengeteg vasutas ismerőst szereztem,ugyanis autogramokat kértem tőlük!Bejuthattam fűtőházakhoz,közelebbről megismerhettem a mozdonyokat,egyszóval már a szenvedélyem lett,ami a mai napig így van.Jelenleg mozdonyvezetőnek tanulok,ugyanis már ez az álmom a kezdetek óta.Kitűnő tanulmányi eredményeimnek,valamint szakmai versenyen elért helyezésem miatt a tanáraim ösztönzésére úgy döntöttem,hogy levelezőn nekivágok majd a közlekedésmérnöki diploma megszerzésének,amiből később vasútmérnöki diplomát szeretnék!
És hogy a blog miről fog szólni?
A hobbimról,a mindennapjaimról,illetve tudományos témákról!
A frissülés nem feltétlenül bizonyos időközönként lesz,de havonta egyszer biztos,hogy lesz egy-egy új bejegyzés!Igyekszem minél több témát,minél sűrűbben publikálni,ezért érdemes folyamatosan figyelni az oldalt!Kellemes olvasgatást kívánok!
:)
De,hogy ne csak a bemutatkozás kerüljön ide,kezdeném is az első témámmal,azaz KRESZ vizsga!
Júniusban végeztem a 13. évfolyammal,de sajnos nyári szünetem egyáltalán nem volt.Június 1-től megkezdtem a jogosítvány megszerzését,illetve Júliusban szakmai gyakorlaton vettem részt.Az elsősegély vizsga sikeres volt,most hétfőn pedig jön a Kresz vizsgám.Az a helyzet,hogy napi 20-szor tesztelek,és napi 5-6 alkalommal szinte mindig 100%-os tesztet sikerül kitöltenem,a többi pedig 96-99 %-os szokott lenni,mégis tartok tőle.Természtesen bízom benne,hogy sikerülni fog,eddig még szerencsére nem vallottam ilyen téren kudarcot! :)
Miből is áll egy "B" kategóriás jogosítvány megszerzése?
Először is le kell tenni az elsősegély-nyújtási vizsgát.Itt alapvető dolgokat kell elsajátítani,mint az újjáélesztés,illetve a különböző sérüléseknél alkalmazandó fektetési módok.Ezt követően jön a KRESZ tanfolyam,ami az elméleti számítógépes vizsgával zárul.A vizsgán 55 kérdés van,és összesen 75 pontot lehet szerezni.Maximum 10 hibapont a megengedett,ha ennél több van,a vizsga sikertelen.Sikeres vizsgát követően jön a vezetés,majd ennek a végén is vizsga van.
Aki esetleg éppen jogsit szeretne,ajánlom a "Szakoe" oldalt,ahol én is gyakorolni szoktam!
Megosztás a facebookon
Helló